معاون اول قوه قضائیه: 

حل تنش آبی در گرمسار نیازمند اخذ تصمیم اصولی است / تصمیمات نهایی منجر به برقراری عدالت گسترده شود 

گروه استان‌ها- معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حل تنش آبی در گرمسار نیازمند اخذ تصمیم اصولی است، گفت: تصمیمات نهایی منجر به برقراری عدالت گسترده شود. 
کد خبر: ۱۱۸۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ 26 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در جلسه بررسی تنش آبی سد نمرود و حبله رود که در سالن جلسات شهرداری سمنان برگزار شد، با توجه به مشکلات مطرح شده در خصوص تنش آبی و عدم مدیریت یکپارچه منابع آبی در شهرستان گرمسار، اظهار داشت: با توجه به جغرافیای حاکم بر کشور، مشکل کم آبی مختص به کل کشور است و منحصربه این استان نیست. 
وی با اشاره به ضرورت حفظ انسجام و الفت بین مردم مناطقی که با چالش کم آبی مواجهند، گفت: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که در موضوع تأمین آب با مشکل مواجه است، اما این مشکل از وفاق و همدلی مردم کم نکرد. 
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به مطالبات و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان بخش کشاورزی شهر‌های گرمسار، در بحث عدم تخصیص عادلانه منابع آبی، گفت: حال که با این مشکل مواجهیم باید تصمیمی اخذ شود که منجر به برقراری عدالت گسترده شود.
معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه عدالت، یک مؤلفه مهم و زیبایی معقول است، گفت: برای تحقق این مولفه مهم باید تصمیم درست اخذ شود که این امر مستلزم یک بررسی جامع است. 
وی یادآور شد: پس از بررسی‌های لازم اگر نیاز به اخذ تصمیم استانی بود در کارگروه‌های استانی از ظرفیت‌های استانی و اگر نیاز به ورود ظرفیت‌های ملی بود این موضوع در سطح ملی بررسی می‌شود. 
خلیلی با بیان اینکه در سطح ملی قوائی هستند که ذیل آن معاونانی مسائل چالش دار استان‌ها را بررسی می‌کنند، یادآور شد: هنوز ابعاد این تنش مشخص نشد و با تصمیم سطحی نمی‌توان تنش را برطرف کرد. 
وی یادآور شد: باید اسناد و مدارک کافی برای داوری در نظر گرفته و تصمیم معقول که منجر به عدالت گسترده شود در این خصوص اتخاذ شود.
معاون اول قوه قضائیه الگو گرفتن از پیامبر رأفت و مهربانی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید در مواجهه با چالش ها، زیست پیامبرگونه را ملاک عمل قرار دهیم و با انس و الفت مشکلات را حل کنیم.
گفتنی است: در این نشست کشاورزان و نمایندگان آنان، خواستار توزیع عادلانه آب، اعمال مدیریت یکپارچه آب در حوزه دشتی، ضرورت پیاده سازی قانون توزیع عادلانه آب، بهره مندی از ظرفیت لازم برای توسعه کشاورزی، جلوگیری از تصرفات و ساخت و ساز غیر مجاز، شدند.

 

انتهای پیام / ن

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار